JAG ÄR LYCKLIG!!

Idag har vi ätit svensk mat!!!!

Jag är så lycklig! Och det var godare än i sverige!

Till förrätt blev det toast skagen för min del, och pepperlax men fetaostkräm till Jocke.

Toast skagen

Pepparlax.

Tll huvudrätt blev det Black and White för min del och pestokyckling till Jocke.

Jockes mat. Men vad fan dem skulle lägga på friterade nudlar förstod vi inte.

Min mat!
Jag är så mätt och så lycklig. Det var fantastiskt gott. I morgon ska vi tillbaka för att äta köttbullar och potatismos. Man fick nog lingon till också.

Sen letade vi upp ett ställe där dem sålde svenskt godis. Inte det billigaste men det är värt vart enda öre!!

Nu ska vi kolla på film och sen sova. Hej då alla svennar!! Vi saknar er allihopa!

THAILAND!

Nu är vi framme i Thailand. Det känns nästan son hemma. Här finns svenska restauranger och svenska skyltar!

Men det började inte så bra. Flygresrna gick smärtfritt, men det var när vi nådde passkontrollen i Phuket som började det strula. Man får bara vara i Thailand i 30 dagar. Det hade vi räknat ut så bra så, men när vi kollade passstämpeln så ser vi att vi måste lämna landet den 28:e, vårt plan går den 29:e!!! Va fan! Svettiga och trötta försöker vi få redan på hur vi ska göra. Inte en jävel fattar vad vi menar!! Till slut berättar en trevlig tjej för oss att man kan ansöka i Phuket stad på immigationscentret. Så, vi får ändra vår rutt lite och försöka lösa det på bästa sett. Hakuna Matata!

Sen bar det iväg på en timmes taxiresa till hostelet. "Han visste precis vart det låg" Javisst!! Släpper av oss på helt fel gata och vi har aldrig varit i Thailand. Men efter 3 taxiresor hittade vi vårt ställe! Det är perfekt! Det ligger i ett litet område som är lite disneyliknande, men vakt och allt. Hostelet är utan tvekan det finaste vi sett! Skulle kunna mäta sig med ett 3-stjärnigt hotel! Rummet är skitbra! Vi har bestämt oss för att stanna en natt till här. Vi har kollat upp lite bra restauranger så det ska nog inte gå något nöd på oss!
Efter att vi installerat oss på rummet, vilket tog ungefär 1 minut var vi tvunga att äta något. Inga problem tänkte vi, allt måste väl nästan vara öppet klockan 12 i THAILAND. Jaha, nähä inte de, det fick bli någon indisk, kryddstark mat. Man blev i alla fall mätt!

Idag har vi legat på stranden, och när jag äntligen trodde min otur hade vänt så skiter en fågel på mitt ben! Just my luck!
Nu mår jag bra, kall och solbränd! Jocke har fått massage, fotmassage, det var han värd!
Här verkar kanon över lag och det känns jättebra!

Ikväll ska vi gå på barrunda, för här vimmlar av barer och vi har inte ens druckit en öl på 1 vecka. Så det är inte mer än rätt!!

Nästa stopp blir antagligen Phuket stad i hopp om att fixa visumproblemet! Och därefter efterlängade Phi Phi Island!

Sängen på rummet! Lägg på minnet att detta är ett Hostel, alltså efter 1-stjärnigt hotel i ranordning.

Kata Beach. JAg tycker det känns så konstigt att gå runt på dessa stränder, när man vet vad som hänt här. Och det finns inte ett spår, mer än massa varningsskyltar om var man ska söka skydd i fall det kommer en thsunami. Så surrealistiskt.

Området där vi bor.

fin utsikt!

Vi bor i detta huset.

Entrén.

Vi ska bli lite bättre på att ta bilder. Men allt ser nästan likadant ut. Fina stränder, djunglar i bakrunden. Färsk frukt överallt, billiga drinkar och prisvärd mat!

Ricard- på jockes tatuering står det. Vinum et musica laetificant cor. Det betyder. Vin och musik glädjer hjärtat.

ÅÄÖ

Vi har nu fixat och trixat, så nu har vi fått åäö på datorn. Det är lite skumt att skiva för man ser inte vilka det är som är åäö, men det finns. Och det var faktiskt jag som fixade det....klapp!
Det var busenkelt, så nu mamma, slipper du läsa, pa och sota mm. Det är väl bra. Nu packar vi hop vara sista saker och beger oss till flyplatsen!

Puss och kram på er så hörs vi när vi är i Thailand

SISTA DAGEN I MALAYSIA

Jocke ar ute och koper majskolv och chips, sa da passade jag pa att skriva lite. Fran var nya dator.
Ja, vi slog slag i saker och kopte en dator har. Det underlattar enormt och vi har pratat lange om att skaffa en. Dessutom ar dem betydligt billigare har an hemma. Det anda ar som ar daligt, ar som ni ser prickarna. Men tydligen ska man kunna fixa det, men det far bli nar vi kommer hem.

Sista dagen har vi spenderat vid en varm strand. Vi tog forst en chansning och forsokte smygbada i en pool inne pa ett hotel, men det gick inte vidare (vi blev upptackta) sa vi fick ligga vid stranden. Tyvarr kan man inte bada i havet har pga maneter, sa det blev en varm men kort stund pa stranden.
Darefeter satte vi oss under ett parasoll och drack mango och vattenmelonjuice.
Annars ar jag trott pa maten. Kan nog inte saga det for fa ganger. JAG AR TROTT PA MATEN. Jag vill ha kokt potatis, vilket dem absolut inte kan tillaga har, helt harda i mitten. Farska rakor, avokado, sill, graddfil, dillchips, grillat flaskkott!!! Ja, ni vet vad ni har att gora tills jag kommer hem.

Majskolven var valdigt god.

BILDER FRAN PENANG!

Forst vill jag saga att jag alskar att shoppa har, sa darfor lagger jag upp lite bilder pa mina senaste fynd.

90kr, i sverige hade jag betalt 400 utan att tveka!

Utan tvekan mina nya favoritskor! 100 kr!

Troja, 60kr.

Nog om mina klader, aven om det ar himla roligt.

I forrigar var vi pa en frukfarm.

Apple av nagot slag.

Nu ar vi trotta och ar hungriga. Resten far bli i Thailand antagligen!

PENANG!

Ok!

Nu ar vi framme pa Penang, en o soder om langkawi.
Vi tog oss hit med bat, rosanna sov o jag kollade pa en halvtaskig film.

De sista dagarna pa Langkawi spenderade vi med att ga pa djurpark och bo pa slott. Lagger upp en dros med bilder.

Vi vi bor just nu pa ett hostel 50 meter fran havet. Vi kom hit igar, vaknade inatt av ett jatteovader och tillbringade denna dagen med att aka till en fruktfarm uppe i skogen. Ikvall, precis som igar, ska vi ga pa nattmarknad som stracker sig 1 km langs med en narbelagen shoppinggata.

Rosanna gor vad hon akte hit for att gora= ligger pa en strand och dricker kokosmjolk ur kokosnot! :)

Vi besokte en liten by pa Langkawi och stotte pa killen fran "Jag vet vad du gjorde forra sommaren", Laskigt!

20 spann!

Dyrare! :( bada bilderna fran den nast sista kvallen pa Langkawi.

Langkawi Wildlife Park. Deras grej var att man fick mata alla djuren. Det tyckte Rosanna var jatteroligt.
Speciellt kaninerna!

Bilderna som vi tagit hittils pa Penang kommer upp imorgon. Nu ar tiden har ute.

ha de bra allesammans!

puss o kram

NU VAR DET LANGESEN!

Nu har vi varit pa Langkawi i fyra natter.
Summering:
Har ar ganska dyrt att bo.
Behagligare klimat.
Inte lika fint att bada, men okej.
Farre mygg!!
Det finns supermarkets=)
Vi borjar trottna pa maten, i alla fall Rosanna. Jag tycker det ar samma overallt! Eftersom on ar ganska liten sa blir det inte sa mycket variation heller. Foredrar att laga mat sjalv. Men det lonar inte sig tyvarr...
VI HAR DET JATTEBRA!

Vi orkar inte skriva sa mycket sa det far bli lite bildtext till bilderna istallet.

Var dorr pa hostelet Zackry guest house. Trots en smatt forvirrad och alkoholiserad personal blev vistelsen pa 3 natten mycket trevligt. Och eftersom hostelet ar det billigaste pa hela on har vi bokat in 2 natter till dar. Fredag till sondag.

Har star hostelets vardinna och sjunger med en 50-arig backpacker. Skulle gissa att klockan var runt 12 pa dagen och dem ar lite smatt berusade. Mannen som forovrigt reser tillsammans med sin fru har varit ute och backpackat i ett halvar och har endast en liten bag med alla sina tillhorigheter. Det ar coolt!

Har har staderskan precis stadat vart rum. Sa gulligt att hon tagit hansyn till alla vara saker.

Jocke leker Karate Kid pa Cenang Beach! Strax darefter provade han pa Parasailing.

Fran ett billigt Hostel till ett 5 stjarnigt lyxhotel! Tack Elisabeth och Jan-Ake for den fantastiska upplevelsen. Sahar har vi bott i ett dygn!

Utsikt fran Balkong. For ovrigt aven havsutsikt fran badkaret!

Lyxvillan, 4 sovrum 25 tusen per natt.

Lite drinkar i POOLBAREN...

Skal!

Pa kvallen skulle vi ga ut och ata lyx. Det slutade med det billigaste pa hela menyn for det var valdigt dyrt.  Men upplevelsen var det inget fel pa. Vilket paradis.
Och ska man ut och ata fint sa maste man vara fin. Jocke fattade inte....

Usch!

Restaurang.

Sahar bor man. Utsikt fran restaurangen.

Inte den basta bilden pa oss tva, men ocksa den enda som vi inte sjalv tagit.

Sen blev det RoomService. Det ar billigare an att ata pa nagra av Restaurangerna da pa Berjaya Beach and Spa resort.

I en sanhar bodde vi. Fast langre ut i vattnet. Gick inte att ta bild pa den, for vi kan inte flyga.

Sahar bor vi nu i tva natter. Vadligt prisvart hotel, men det har sina orsaker. Dem verkar inte ha nagon spritlicens, och det har antagligen varit ett fint och lyxigt hotel en gang i tiden, men blivit utkonkurrerade av finare och battre hotel, typ Berjaya. Har finns ingenting att se, man maste ta taxi for att komma till en affar.

Poolen har pa Langkasuka Beach Resort.

I morgon ska vi till en Krokodilfarm.

Sa, nu ska vi ga och lagga oss..

Om ni undrar nagot sa skriv det bland komentarerna, det ar svart att komma pa nagot att skriva bara sadar.

Gott natt!

Vi borjar sakna er darhemma!!

DJURBILDER!!

Sanna har springer runt overallt! Allt fran 2-20 cm langa.

FLER BILDER!

Godmorgon pa er!

Nu har vi bara tva natter kvar pa denna fantastiska o.
Vi har precis flyttat till ett lite mindre stalle men till samma pris och overkligt nara vattnet! :)

Igar var jag och dok igen, det blev inget grottdyk, det var for fa som hade anmalt sig, men vi akte ut till en jattestor undervattensklippa. Dar gick vi ner pa ca 24 meter och cirkulerade runt klippan upp till ytan. Jattefin miljo och massor av fiskar att titta pa. Sag bla. en hel dros med lila hajar! s.k. Bambuhajar, och en jattemurana.

Allt detta medan Rosanna blev vackt i bungalowen av att en apfamilj klattrade rundor pa var veranda! :) Hon fick ingen jattebra bild tyvarr men hon sa att det var jattehaftigt! Som tur ar har vi stott pa hela tjocka apslakten tva ganger till sa vi har nog nagon bra bild att lagga upp. Spindelapor tror jag det ar, vet kanske ni? en 10-12 stycken ar dom iaf.

Nu kommer lite fler bilder! :)

Fotlank som Rosanna gjort sjalv av koraller och snackor som vi plockat pa stranden!
(Bortse fran betten, dom ar pa vag bort! /rosanna)

Ena anden av var bungalow, Rosanna pastar att jag ar sot, vet inte riktigt med det.

Utifran. Rosanna star pa stranden och fotar.

Utsikt fran var veranda. Lite Zoomad sa att det ska se narmre ut! :)

Vi var pa BBQ-afton pa var restaurang igar. At helgrillad krabba!
Sa har sag det ut pa vag darifran!

Uteserveringen pa var restaurang.

BBQ-kvallen.

Imorgon lagger vi upp lite djurbilder! :)

Kram pa er!

PARADISON!!!

Nu har va varit i hemmelriiket i 4 dagar och vi alskar det!

Vi kom hit efter en ganska sa jobbig natt pa en buss. Air Condition my ass! Det var bara lite flaktar, jag tordde jag skulle do. Och vad det galler kryp radde det ingen franvaro.
Val framme vantade en battur pa 20 min ut till de 2 oarna. Vi valde att hoppa av pa en strand vid namn Long Beach. Ingen vidare tur med boende dar, och tur var val det for den strand vi kom till var bade finare och hade battre boende. Vi bor pa ett stalle som heter Coral View i en bungalow pa en djungelsluttning, kanppt 100 meter fran vattnet. I morgon byter vi till en strandbungalow for att leva i lite extra lyx en natt. Efter det stannar vi i 2 natter till pa andra sidan on enbart 200 meter fran vart nyvarande boende. Dar kommer vi bo i en stuga precis vid havet, till halva priset mot nu.

On ar liten och de flesta rum saknar varmvatten. Strommen gar lite da och da och myggen svarmar som flugor runt kon.
Men det ar ocksa det enda negativa. Annars onskar vi att vi kunde tagit med varenda en utav er sa ni fatt sett hur underbart har ar.
Maten ar billig och servicen ar pa topp. Tonfiskmackorna har gatt hem hos Jocke och han vill knappt ata nagot annat.

Var strand ar en riktig snorkelstrand och vi har sett fiskar i alla mojliga farger och former. Rockor, nemos, papegojfiskar, Jocke en jatteskoldpadda som han klappade. OCH EN HAJ!!! Jag holl pa att bajsa ner mig och har inte rikigt tatt mod till mig an att ge mig ut ordentligt.
Jocke dok igar, vid ett stort vrak och i morgon ska han grottdyka. 400kr totalt. Det ar valdigt, valdigt billigt!

Pa fredag aker vi med bat till fastlandet och darifran med nattbuss till Langkawi.

Nu ska ni fa njuta!

Vi lagger upp fler bilde rom ett par dagar! Hoppas detta racker for nu!

Puss och kram!

FEST

Igar var vi ute for forsta gangen. Vi hangde med 2 killar fran Karlskrona till en bar pa 33 vaningen pa ett lyxigt Hotel.
Baren lag med utsikt over the Twin Towers och med en jattepool mitt i Baren. Det kandes som om man var i en film och det var riktigt fint. Tydligen var det dresscode men Jocke kom i med shorts och slippers. En kille gick fram till Jocke och var imponerad over hur Jocke lyckats komma in.

Dock blev det inte sa langvarigt, men jag drack en Snow Ball och Jocke en ol. Samma pris som hemme ungefar, fast betydligt godare och lyxigare. Min drink tog nog 5 minuter att gora, pa ett bra satt. Han var valdigt noggrann.
Det var trevligta att traffa lite manniskor, men vi marker att detta inte ar nagon festresa och att vi inte vill "supa". Men det var roligt med svenskar och dem kande lite angelholmare vilket var kul. Oh saklart visste vi vilka det var=)

Har spenderade vi var kvall.

Ett litet for tidigt vykort fran Perhentian Island.

Nu ska vi ata for snart sticker vi till Bussen.

Ps. Vi har aven bokat flyg fran Penang till Kuala Lumpur och darifran till Phuket den 30:e Maj. 1000kr for bada 2. Dessutom slipper vi visum. For er med intresse flyger vi med Air Asia. Dem flyger i stort sett over hela varldern och ar riktigt billiga.

Puss och kram! Nu vet vi inte rikigt nar vi skriver nasta gang. Det sags att det ar valdigt dyrt ute pa oarna.

PUSS!!!

NU KOMMER BILDERNA!

Utsikten fran det forsta hotellet i Kuala Lumpur

Spindel inne pa Akvariet andra dagen. Vi svettades och dar var svalt. Vi blev dock valdigt overraskade over hur fint dar var. Och haftigt.

Denna lilla soting satt ovanfor vara huvuden pa busstationen.

Jockes militarbaddning av vara sangar pa det fantastiskt bra Bed and breakfastet som vi har bott pa i 3 natter.

Sanhar mat avnjuter man for 15kr.

Inomhus Berg-och-dal-banan som Jocke akte.

Fish Spa. Jockes fotter.

Vi tog inte med vara egna ringar sa vi kopte tva snygga for drygt 80svenska kronor.

Till Victor:
"Stay away from the vodoo"

BILDER KUALA LUMPUR!

Haha. Har var tanken att det skulle va en javla massa bilder men vi har hamnat vid en dator som ar byggd pa hitlers tid sa det tar helt enkelt hela var natt om vi ska vanta pa att bilderna ska laddas upp. Sorry, fellows! Battre lycka nasta gang hoppas vi, ska leta internetkafe imorgon! God Natt!

MALLS I MASSOR!!

Hej hej!

Nu har vi befunnit oss i Kuala Lumpur ett par dagar till och vi borjar tycka om staden mer och mer. :)
Framfor allt ar vi fortjusta i alla de stora kopcentrumen som finns har! Jattefrascha, Jattestora och med massor av saker att gora!
Idag var vi ett kopcentrum som heter Time Square Mall. Inne i det finns en Team Park med inomhus karuseller. Berg-och-dal-banan var grym enligt Jocke. Jag tyckte inte riktigt det var varkt pengarna, men upplevesen var nog. Coolt att det ryms ett helt nojesfalt i ett kopcentra.
Idag bowlade vi. Bra system dar man belatar och spelar per runda och inte pa tid. Dock lite storre bawlinghall an den lilla fesna i Angelholm. Tror det var 48 banor. Avne detta inne i shoppingcentret.
Vi tesade aven pa Fish Spa. Man stoppar ner fotterna bland massa smafiskar som ater bort doda hudceller och foryngrar fotterna. Perfekt for Jocke. Det kittlas som fan i borjan och ar nastan lite obehagligt, men har man varit i ett tag och vagar sa ar det mysigt och gor stor skillnad. Detta kostade for 15 min, 12,50 svenska kronor.=)
Nar vi anda ar inne pa billiga saker sa kan vi namna alla tusen olika resturanger som aven dem ryms i dessa gigantiska kopcentrum. Vi ater middag med dricka for 2 for 35 svenska kronor. Alla sorters mat fran alla varldens horn. Helt magiskt! Rebecca hade alskat det. Hon och Pappa Lasse!
Vi ar duktiga pa att ata med pinnar och har gett oss fan pa att bli proffs innan vi aker hem. En eloge till Jocke som ater nastan allt ris med pinnar.
Vi har fatt med oss billiga klader ocksa. Jag 2 klanningar for dryga 100kr.
Jocke ett par badshorts och en snygg troja for 50 lappen.

Igar var vi pa bio. 3 ganger!!!!!
Ett biobesok kostar 20kr per person. Och da ar det dem nya filmerna. Vi sag Wolverine, Fast and furious och He's just not that into you. Alla deffinitivt varda pengarna.
Emellan biobesoken testade vi ny mat och strosade rutn bland over 1000 affarer. Och detta var pa ett Mall som heter Pavillion Mall.

Vi maste ocksa beratta om var trakiga lilla visumhistoria.

Grundtanke:
Pa tisdag, ansoka om visum pa den Thailandska Ambassaden.
Onsdag hamta. Onsdag kvall aka med nattbuss till Kuala Besut.

Handelseforlopp:
Tisdag. Dyr taxi till Ambassaden. STANGT! Coronation day.
Maste boka om bussen till Kuala Besut. Dyr taxiresa till Busstationen. INGA PENGAR TILLBAKA. Om biljetten inte saljs dvs. Blev ju tvunga att stanna pa hostelen en natt till. Inga problem som tur var.
Onsdag . Taxi till Ambassaden. Sta i ko for att skriva in sig. VARMT! Far nr 99 till visumskon nr. 33 hade nyss blivit framkallade. Fattar ingenting av blanketterna. Skriver fel sa Jocke far hamta nya.
Av en slump fragar han hur manga dagar man som svenska far stanna i thailand utan visum. Han svarar 60dagar.
WHAT!!!
Vi dubbelkollar och avne om det inte var riktigt ratt sa far man stanna i Thailand i 30 dagar om man kommer in med flyg. Men som jag trott andast 15 dagar om man kommer via landsgranserna.

Vi hade redan pratat om att flyga over da det ar smidigt och relativt billigt.
Vi har alltsa akt massa dyra taxiresor i onodan. Akt till Ambassaden 2 ggr i onodan. Bokat om bussen i onodan. Och bokat till en natt till pa Hostelet i ONODAN!
Det varsta av allt ar att vi kommer till paradiet en dag for sent. Vi ar sa grymt badsugna nu!

Sa i morgon aker vi med nattbuss till Kuala Besut och darifran med bat till en o.

Nu ska vi promenera ner till ett internetcafe dar man far ladda upp bilder. Sa snart far ni ett bildregn!

Puss och kram!

Ps. Vakterna pa kopcentrummen har stora hagelgevar pa ryggen. Det tycker Jocke ar haftigt!

HUR VARMT AR HAR EGENTLIGEN?

For att svara pa bade Victorius och AnkaPillans fragor sa ar har varmt sa in i helvete. Jocke ar pa mig hela tiden om att dricka. Han vill val inte att jag ska svimma.

Skulle gissa pa att har ar 30-35 grader. Det ar inte Mallorca-varme utan klippigt och du svettas otroligt mycket. Jocke sager att han aldrig svettats sahar mycket.
Tror inte att manga Sjoberghare hade klarat det, da vi ar ganska kansliga mot varme. Jag klarar det for jag maste. Men det ar jobbigt nar man inte kan bada nagonstans. Men i morgon kvall aker vi vidare.
Vi traffade en tjej har pa Hostelet som lar ut engelska i Japan, hon ska till samma oar som oss och sa att det ar riktiga paradisoar. Du ska ta det lugnt och dyka, slappa, snorkla och sola dar. Det ser vi fram emot!

Nu ska vi till ett kopcentrum, Renato tipsade oss om. Dar finns en berg-och-dal-bana!

Kram och puss!

BUSS BOKAD TILL KUALA BESUT!

Nu har vi bokat en buss till Kuala besut pa ostkusten. Pa Freddes fodelsedag aker vi.
Vi har aven bokat 2 natter till har i Kuala Lumpur. Pa ett Bed and Breakfast. 4 mans rum med delat badrum. Jag ar lite nervos for de, hoppas det inte finns kackerlackor och sant.

For ovrigt ar har skitvarmt och det gar inte att vara utan pool nar det ar sahar varmt. Sa vi far halla oss inne pa dagarna och ge oss ut pa kvallarna.
I morgon ska vi fixa visum sa att vi far komma in i Thailand och vara dar i mer an 15 dagar.

Igar var vi pa ett akvarium som var riktigt haftigt. Det fanns en tunnel som man gick in i och runt om sig hade man fiskar. HAJAR! Stora langa med sylvassa tander och doda vita ogon. Dem var riktigt laskiga, tyckte tom Jocke.

Vi ska forsoka lagga upp lite bilder har i dagarana. Det tar en san himla tid bara!

Maste saga igen hur kul det ar att ni kommenterar. Kul att du sankte dig Putte!
Och en kall ol sager Jocke att det hade inte varit fel! Drick en for honom ocksa Robban!

Till Victor: En kall cola pa burk kostar 3.35kr pa 7 eleven! Och vad duktigt du ar som lagt nytt golv!

Det verkar inte ga nagon nod pa er darhemma trots att vi ar borta.

Vi at pa en restaurang igar dar maten kostade i princip inget alls. Sa vi pekade bara  pa nagot pa menyn och fick in stark blackfisksoppa och nagon konstig woksak med massa skaldjur. Det later trevligare an vad det var. Massa kontiga smaker med och allt var kvar pa blackfisken. Varmt vatten blev vi serverade till det ocksa. :)

Det var nog allt for den har gangen.

Nu ska vi aka och checka in. Spannande! :)
Kram fran oss i varmeland!

KUALA LUMPUR!

Nu har vi sovit en forsta natt pa detta, jamforelsevis, lyxhotelet. Vi far fatta oss kort eftersom internet har ar dyrt och opalitligt!
Anslutningen forsvinner lite da och da.

For att svara pa Pappas fraga sa ska vi kopa ett myggmedel/insektmedel idag som Renato rekomenderade. Med bla kork. Det har blivit battre, och kliar inte lika mycket. Sa det var nog nagon sandloppa, som mamma trodde.

Vi har sovit gott i var 160 sang pa 20:e vaningen och atit en frukotbuffe som mest likande en indisk lunchbuffe. Har kryllar av indier. Nonchalanta ar dem ocksa. Jag fick vanta i 10 min for att fa rosta min macka da hela familjen raddamondidi skulle rosta 50 mackor till sin 17 sma fula barn.
Till slut gav jag upp och at min gummimacka.

Vi har nog bestamt oss for hur var reserutt har i malaysia ska se ut. Tyvarr kommer vi nog inte besoka Singapore, vi kanner att det ar det anda i sodra delen som lockar oss, och det ar ganska sa langt, vilket betyder en onodig omvag. Forhoppningsvis kommer man dit nagon annan gang anda.
Vi kommer att bo i Kuala lumpur 2 natter ytterligare, da har nog finns mycket att se. Av nagon konstig anledning vill datorn inte ta Joockes kort, sa vi far aka dit och betala kontant i stallet.
Vi ar ganska sa trotta pa storstaden och vill ut i bushen nu.
IKEA ligger nog ocksa tyvarr lite for langt bort, men vi ska hora pa en resebyra idag.

I morgon ska vi fixa Thalandsk visum. Dumt nog kopplade vi inte att det ar sondag i dag och valdigt stangt pa ambassaden.

Sahar ser resrutten ut. Typ. Vi vet inte riktigt var pa ostkusten vi ska. Det far visa sig efter att vi varit pa turistbyran. Vi ska till det "landskapet' Terrenggama?

Utanfor den ostkusten ligger Robinssonon Tengah. Dar ligger ganska manga oar som inte syns pa denna bilden.

Sa mycket ar bestamt hittills i alla fall.

Hej sa lange!

Det ar jattekul med alla kommentarer! Sluta inte med de! Jocke halsar!

Vi saknar er!

Puss!!

BILJETTFORVIRRING!

Goddag alla glada svenskar!

Hoppas ni har det kanon i Sverige och att vart asienavnetyr inte ar ett totalt avbrack i era liv! :P

Jag borjar med att skriva lite om rosannas "insektsbett". Det borjade med ett par myggbett, nu har hon dem, plus cirka 30 sma roda knottror som kliar till hennes fortret. Vi har kollat rundor lite pa natet om vad det kan vara, da myggstift inte hjalper. Efter lite efterforskningar tror vi att det kanske kan vara soleksem sa vi ska helt enkelt testa o smorja in dom med kylbalsam. Hoppas det hjalper, det ar ju synd om det lilla livet. Nagon som har nagot forslag pa vad det kan vara? hon har bara fatt dem pa benen. och det verkar tyvarr som om dom sprider sig lite uppat. Hjalp henne! haha

Jag fortsatter med att beratta om var lilla biljettmiss som hade kunnat sluta riktigt illa. Vi var nara pa att gora som jag och victor gjorde nar vi var i hong kong. fast tvartom!! da akte vi till flygplatsen en dag for tidigt sa ni kan ju sjalva lista ut hur fel det hade blivit for oss nu. Vi var bada helt sakra pa att vi skulle flyga vidare till Kuala Lumpur pa sondag och att det da var den 2e maj. Men ack sa fel vi hade. Som tur var dubbelkollade vi vara biljetter i morse! puh! Det ska faktiskt bli skont att komma ivag redan imorgon da var sang tar kol pa oss! Kort och stenhard, som innan namnt! Sa imorgon bar det alltsa vidare och det enda vi kanner att vi har kvar o gora ar att ta ett par hundra bilder pa Hong Kong Island sa fort det morknat! :)

Nu till dagens Promenad!
Vi tog tunnelbanan bort till, ja vafan det nu hette, for att ga pa marknad som mamma elisabet tipsat om. Nattmarknaden var logiskt nog inte oppen eftersom vi var dar mitt pa dan men den hade vi redan sett. (i onsdags typ). Vi gick vidare till nasta marknad: en gigantisk matmarknad!
Dar fanns alla sorters frukter och gronsaker man kunde tanka sig. och nagra till! d
Det som fascinerade mig mest var fiskdelen. Hundratals sma behallare med levande fisk och skaldjur. sant gillar jag. Slaktades mitt framfor nasan. Jag ska beratta lite om paddorna!

Det fanns sma burar pa den har marknaden som var proppfulla med livs levande paddor. En dam i trettioarsaldern ville ha fyra stycken. Fiskhandlaren tog upp 4 stycken, lade dom i en pase och vagde dom. han och kunden kom overens om ett pris varpa han tog paddorna tva och tva, hogg huvudet av dem och fladde dem mitt framfor ogonen pa oss. Han var extremt skicklig pa det han gjorde och jag blev ganska impad medan rosanna blev lite acklad. :) det var i och for sig ingenting mot vad hon blev av den stora rattan som strax efter promenerade over gatan.!!
 Pappa Lasse hade alskat den har marknaden och fatt matnojja. Har fanns massa konstiga saker, allt fran friterade fiskrester till konstiga kastanjeliknande saker.

Ikvall ar det som sagt sista kvallen har och vi ska snart gora oss i ordning for att ga ner till hamnen och fota alla gigantiska skyskrapor, Hong Kong by night.

Vi vet inte hur lang tid det drojer innan vi skirver nasta gang sa hej sa lange. Nasta gang ni hor nagot fran oss sa ar vi i malaysia!!!

puss o kram/ jocke och nosse

P.S. Victor, det ar faktiskt jag som fotar det mesta.
och en sak till, sag garna till alla ni kanner att lasa o kommentera var blogg. :) det ar skitroligt att lasa for oss!