BILJETTFORVIRRING!

Goddag alla glada svenskar!

Hoppas ni har det kanon i Sverige och att vart asienavnetyr inte ar ett totalt avbrack i era liv! :P

Jag borjar med att skriva lite om rosannas "insektsbett". Det borjade med ett par myggbett, nu har hon dem, plus cirka 30 sma roda knottror som kliar till hennes fortret. Vi har kollat rundor lite pa natet om vad det kan vara, da myggstift inte hjalper. Efter lite efterforskningar tror vi att det kanske kan vara soleksem sa vi ska helt enkelt testa o smorja in dom med kylbalsam. Hoppas det hjalper, det ar ju synd om det lilla livet. Nagon som har nagot forslag pa vad det kan vara? hon har bara fatt dem pa benen. och det verkar tyvarr som om dom sprider sig lite uppat. Hjalp henne! haha

Jag fortsatter med att beratta om var lilla biljettmiss som hade kunnat sluta riktigt illa. Vi var nara pa att gora som jag och victor gjorde nar vi var i hong kong. fast tvartom!! da akte vi till flygplatsen en dag for tidigt sa ni kan ju sjalva lista ut hur fel det hade blivit for oss nu. Vi var bada helt sakra pa att vi skulle flyga vidare till Kuala Lumpur pa sondag och att det da var den 2e maj. Men ack sa fel vi hade. Som tur var dubbelkollade vi vara biljetter i morse! puh! Det ska faktiskt bli skont att komma ivag redan imorgon da var sang tar kol pa oss! Kort och stenhard, som innan namnt! Sa imorgon bar det alltsa vidare och det enda vi kanner att vi har kvar o gora ar att ta ett par hundra bilder pa Hong Kong Island sa fort det morknat! :)

Nu till dagens Promenad!
Vi tog tunnelbanan bort till, ja vafan det nu hette, for att ga pa marknad som mamma elisabet tipsat om. Nattmarknaden var logiskt nog inte oppen eftersom vi var dar mitt pa dan men den hade vi redan sett. (i onsdags typ). Vi gick vidare till nasta marknad: en gigantisk matmarknad!
Dar fanns alla sorters frukter och gronsaker man kunde tanka sig. och nagra till! d
Det som fascinerade mig mest var fiskdelen. Hundratals sma behallare med levande fisk och skaldjur. sant gillar jag. Slaktades mitt framfor nasan. Jag ska beratta lite om paddorna!

Det fanns sma burar pa den har marknaden som var proppfulla med livs levande paddor. En dam i trettioarsaldern ville ha fyra stycken. Fiskhandlaren tog upp 4 stycken, lade dom i en pase och vagde dom. han och kunden kom overens om ett pris varpa han tog paddorna tva och tva, hogg huvudet av dem och fladde dem mitt framfor ogonen pa oss. Han var extremt skicklig pa det han gjorde och jag blev ganska impad medan rosanna blev lite acklad. :) det var i och for sig ingenting mot vad hon blev av den stora rattan som strax efter promenerade over gatan.!!
 Pappa Lasse hade alskat den har marknaden och fatt matnojja. Har fanns massa konstiga saker, allt fran friterade fiskrester till konstiga kastanjeliknande saker.

Ikvall ar det som sagt sista kvallen har och vi ska snart gora oss i ordning for att ga ner till hamnen och fota alla gigantiska skyskrapor, Hong Kong by night.

Vi vet inte hur lang tid det drojer innan vi skirver nasta gang sa hej sa lange. Nasta gang ni hor nagot fran oss sa ar vi i malaysia!!!

puss o kram/ jocke och nosse

P.S. Victor, det ar faktiskt jag som fotar det mesta.
och en sak till, sag garna till alla ni kanner att lasa o kommentera var blogg. :) det ar skitroligt att lasa for oss!


Kommentarer
Postat av: marianne

När vi var i Sydafrika fick jag(och endast jag, vi var ganska många) en massa utslag på benen.De mer resvana än oss trodde att det var sandloppor.Det kan vara det som dotera drabbats av.Lycka till i Malaysia och jag kan tänka hur skönt ni tycker det är att lämna en dag tidigare.

Puss o kram från soliga strövelstorp denna första maj

Mamma/Majan

2009-05-01 @ 14:45:43
Postat av: karolina

Oj det kunde gått illa! Tur ni kom på det. Idag har jag bränt mig så in i helvete på ryggen! Tur att du/rosanna inte är hemma och kan slå mig, så som jag gjorde på dig haha! Nu ska jag göra lime-kyckling till jeanette! Jag ringer imorgon! Pussss <3!

2009-05-01 @ 17:56:37
Postat av: Erica

FAN VAD KUL!! Det där med paddorna låter vekligen som något du, Jocke finner facinerande! haha medan jag kan se Rosannas reaktion framför mig!:) Blärk! Hoppas att er resa till Malaysia går bra!! PUSS!

2009-05-01 @ 18:15:00
Postat av: lars

Hej på er!

Hör att ni har det bra,men att det ska bli skönt att komma från Hong Kong.En fråga:Nosse har du varit och visat dina bett på ett apotek? de brukar vara bra på att veta vad det är.

Puss o kram

Pappa/Lasse

2009-05-02 @ 08:49:22
Postat av: Elisabet

Tack för alla långa och roliga reseberättelser. Jättekul att följa er.

Hoppas hotellet i K.L. är som ni förväntat er, skönt för er att bo lite bättre några nätter. En ny storstad att utforska. Ryktet säger att shoppingen är kul här... Hoppas betten på Rosannas ben inte förstör för mycket för er.

Idag har vi cyklat en LITEN runda på 6 mil!! bl a i Danmark. Ärendet var bl a ett flak öl - passade perfekt på pakethållaren.

Kram

Mamma Elisabet o pappa Jan-Åke

2009-05-02 @ 20:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0