NU VAR DETTA ÖVER!.....Snart!

Nu sitter vi på Phukets flygplats och väntar på att vårt plan ska gå. Klockan är 7 och vårt plan lyfter halv 10.
Vi räknade att resan kommer att ta sammanlagt 21 timmar. Inte så farligt ändå.
Detta har varit underbart! Vi ångrar inget, men man vet också vart man ska vilja att åka i forstättningen. Även vad man ska undvika!
Det ska hur som helst bli underbart att komma hem. Vi saknar allihop. Det ska bli så roligt att träffa alla igen!

Tiden har gått väldigt fort. Men en månad till hade varit för mycket. Vi vill tillbaka. Men inte i morgon eller dagen efter det.
Det kommer också antagligen att kännas konstigt att komma hem, vi har ändå levt såhär i 2 månader och en vecka. Ska man helt plötsligt laga mat och städa, göra matlådor och tömma bajslådan.

Nu hörs vi nästa gång då vi är i sverige!

Puss och kram på er alla!!!

ETT PAR BILDER TILL

Hej igen!

Nu åker vi ju snart hem så vi får passa på att lägga upp så många smarriga bilder som möjligt! :p
Dessa är från Koh Phangan!

Mittbenan Jocke!!

Ofrivillig Pose!

Nu får det räcka för denna gång!!

Puss!!

BILDER!

Nu befinner vi oss pa Koh Phangan efter 4 skona dagar pa Phi Phi. Flyget var smidigt (propellerplan) och gick fort. Landade pa Ko Samui och tog en gungig bat over hit. Batfarden var inte mysig, men det gick ganska fort. Vi bor pa ett jattefint hotel som ar forvanansvart billigt. Drygt 140kr per natt. Nagot att rekomendera for er som ar sugna pa att aka hit. On ar jattemysig!! Haad Yao Bay View Resort. Ligger mitt pa stranden.

Vi orkar inte skriva sa mycket sa det blir bilder resten av resan. Snart aker vi ju hem igen. Vi stannar pa denna on i 3 natter till, sen 2 natter pa Koh Samui. Sen flyger vi hem till Sill och Potatis!!!!!!! (mamma Elisabet)

Puss

Chicken Island. Ao Nang

Rosannas favorit"flaxare", gick tyvarr sonder men hon har fatt en ny :)

Ao Nang, Ko Lanta och sen....Phi Phi igen!!!

I lördags lämnade vi älskade Phi Phi för att testa Ao Nang. Smidigt att ta sig dig, dessa thailändarna är verkligen servicemindade.
Vi bodde på ett fint och bra hotel i 2 nätter. Med de skönsaste sängar vi haft på hela resan. Tyvärr låg det lite över vår budget så vi såg oss om efter något nytt. Hittade ett hotel där vi fick tillgång till en pool på en Restort! Jippi tänkte vi!!! Vad händer? KAss väder hela tiden. Egentligen ska vi inte klaga så vi haft sån tur med vädret hela resan. Men lite tråkigt var det. Så vi bokade in oss på ett hostel där vi fick ett 4 mansrum. Inte illa! Men resan handlar inte bara om boendet så bara efter en natt där var det dags att åka viader till Koh Lanta. Hade uppmålat en bild om att det skulle vara lugnt, lyxigt, fina restauranger (läst att shoppingen ska vara bland den billigaste i thailand) Kommer dit. Bokar oss på ett hotel, som visade sig ligga in the middle of nowhere! Jaja, tur det bara var en natt. Vi bestämde oss för att lyxa till det och ta ett riktigt fint hotel med pool och frukost. Strunt samma att där inte var så mycket affärer.
När vi kommer dit får vi ett jättefint rum, full minibar (billig) fin pool.
Innan vi gick ner till poolen gick jag på toaletten, gjorde vad jag skulle, när jag ska kasta pappret sitter det en SKITSTOR spindel inne i toaletten. Den jävlen har bara varit ett par cm ifrån min rumpa. JAg blev så rädd att jag rusade ut, skrikande, så Jocke börjar skrika. Denna spindel är det strörsta jag sett, stora tjocka ben och snabb som fan, enligt Jocke. Jag har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv. Det är det värsta jag varit med om! JAg fick en sån chock att det tog Jocke långt tid att trösta mig.
Efter den incidenten gick vi ner till poolen. Badade och var glada över att vädret blivit bättre. Jag var fortfarande lite skärrad så jag vågade inte sätta ner fötterna på poolbotten.
Vi tyckte det var lite konstigt att vi inte såg några andra gäster. Kom senare fram till att vi var nog fan var dem enda gästerna på hela hotellet. Det var lite konstigt att dem frågade oss så många gånger om vi skulle ha kvällsmat eller frukost, för hade vi inte velat de så klunde dem får gå och lägga sig tidigt och gå upp sent.
Vi hade alltså hamnat på världens mest döda ö. Kan gissa att det är mycket mer håll-i-gång under högsäsong, men vi var riktigt besvikna.
Så nu sitter vi här på Phi Phi Island. Gick upp klockan halv 7 i morse för att ta minibuss följt av färja ut till denna underbara ö!
Eftersom vi inte åker till Ko samui förrän på tisdag så tyckte vi detta vad det bästa att göra. Dessutom trivs vi fantastiskt bra här! Här finns allt!
Tyvärr är vi ganska trötta såhär på självaste midsommarafton, men det gör inget eftersom det närmsta vi kan komma svensk midsommar är potatismos, och det finns inte ens med på det svenska midsommarbordet. Dessutom finns här knappt några svenskar. Men det gör inget, vi gläds åt er därhemma. Ät lite jordubbar för oss med. Och nypotatis, och sill och nubbe, gräddfil, grillat, och drick mycket vatten!

Lägger upp bilder i morgon, vi är dödströtta! Vi saknar alla därhemma! Ska ska bli så kul att träffa er!! Puss puss!!!

FLER BILDER!!

Inte alls glansig i huvudet!

Eldshow

Världens sötaste hund. Den är mindre än stina.

Pool!

PHI PHI AVKLARAT!

Hej alla!

Nu är vi inte längre på phi phi island, en ö där man inte saknar mycket.

Vi har badat på flera vackra stränder, paddlat kayak på kristallklart vatten, snorklat med tusentals färgglada fiskar,
shoppat kläder i ett jätteroligt utbud, ätit god och billig mat på mysiga restauranger och druckit smarriga drinkar i hippa barer.
Vi njuter av livet!!

Jag har dessutom gjort två helt fantastiska dyk. Gick två små kurser som uggraderade mig från adventure diver till advanced diver.

Nu är vi i Ao Nang men det får ni veta mer om i nästa inlägg.

Här kommer de sista bilderna från phi phi. NJUT!

På väg till stranden. Jag pillar med min nya vattentäta väska och rosanna är bara söt! :)

Den här lille rackaren förföljde oss på stranden.

Jocke ville jag skulle lägga upp denna.

Maya Bay. På denna starnden spelades The Beach in.

Nu började internet strula. Så vi lägger upp lite fler bilder sen.

PUSS!!!

PHI PHI 2

GRATTIS PAPPA PÅ FÖDELSEDAGEN!

Nu var det ett tag sen. Olyckligtvis var hotelrummet vi senast hade internet på, så högljuddt så vi fick byta. Och då försvann också internet.
Nu sitter vi på en restaurang som heter Ricard! Här finns internet, men batteriet varar inte tillräckligt länge för att lägga upp bilder. Men vi har massa nya fina bilder att lägga upp. Från Maya Bay bl. a. Det är helt otroligt vilken natur här är! Alla borde åka hit! (vi tar dock med oss lite till dig, Elisabeth, i form av sand)
Jag känner mig mycket bättre, men har varit lite ur gängorna i ett par dagar.
Nu börjar man känna att när vi väl sätter oss på planet hem så kommer det vara så skönt! Även om vi trivs bra så saknar vi alla där hemma. Ni verkar sakna oss också, det känns bra!

Myggen har börjat hitta mig igen och jag får myggbett i pannan och på kinderna, benen, armarna och ryggen. Men jag ska inte klaga! Inte här!

Om 2 dagar åker vi vidare till Ao Nang, där stannar vi nog bara ett par dagar.

Jocke har nu blivit advanced diver! Han har fått se leopardhajar och massa andra coola saker. För att vara en kille som inte är känd för att prata, får jag nästan be honom hålla truten när det kommer till dykning! Han älskar det verkligen!

JAG VILL HA KRÄFTOR! Det får ni fixa tills vi kommer hem!

Jag har varit modig idag, och hoppat från båten ner bland Massa fiskar, fast jag hatar det. Och jag tyckte inte alls det var farligt! Vi snorklade och såg hur mycket fisk som helst. Sen gick jag upp för en jättelång stege. Det låter inte så modigt kanske, men det var det!

Vi börjar kunna detta stället nu, så det ska bli spännande att komma till ett nytt! Det är alltid roligt! MEn vi rekomenderar alla att åka till Phi Phi Island. Här finns något för alla!

Vad kul att ni kommenterar, det uppskattar vi jättemycket!
Fråga om ni vill veta något!

Puss och kram från, för närvarande inte jättesvettiga, resenärer!

Bilder kommer!

BILDER!

Tyvärr har jag gått och blivit lite kraslig. Ingen större fara, bara lite feber. Så därför fick vi ändra om våra planer lite. Flytta fram allt en dag, rättare sagt!

Från första hotellet! Ser finare ut än vad det var, men det behöver vi inte säga. Kan ni se bananerna i träden?

Hotellet vi bor på nu. Stort och jättefint! Frukost ingår!

Dessa små gångar får en att gå vilse.

Min cooling!

Ska vi ta en liten sväng om Honey?

OCH SÅ ALLA DESSA UNDERBARA DJUR!!

Fast denna stackaren är det synd om! Fast det är konstigt. Många av hundarna ligger såhär, någon som vet vad det beror på?

Så, nu blev det mycket bilder! Puss och kram på er!

PHI PHI ISLAND!!!

Hej allihopa!

Nu är vi på Phi Phi Island!
Det är helt fantastiskt! En blandning mellan världens paradis och en stor marknad och en chartersemester!
Här finns både lugnet ch hålligånget! Det är bara att välja!

Vi kommer stanna här tills onsdag, Om inte längre! Vi trivs otroligt bra!

Förta 2 nätterna var lite av en miss. Vi bokade vårt boende på terminalen innan vi ens gått på båten. Hon sa det var billigare att boka via henne, vilket säkert stämmer. Men vi hade ingen aning om hur här såg ut. Vi fick ett hotel ganska långt från allting och en kvart till stranden, uppe i ett berg. Nu har vi bokat om och bor på ett skitfint hotel mitt i smeten. Nära till allt! Dett känns väldigt bra än så länge!

Idag ska vi paddla kanot. Och ikväll ska vi testa nattlivet här på ön!

Imorgon ska vi på en sunset trip till bla. maya bay, där The Beach spelades in. Det ska bli roligt! På måndag ska Jocke dyka och jag får följa med för dryga 100 lappen och snorkla. Jocke har bestämt sig för att uppgradera sitt dykcert. till advanced. Vilket betyder att han får dyka ner till 30 meter utan någon istruktör.

Fler bilder kommer ikväll! Nu ska vi till stranden!

PHUKET TOWN

Nu har vi sovit en natt i phuket town. Hostelet är helt okej och det bästa är att här finns gemensamt kök, så igår åt vi tacos. Det var hur gott som helst. Och idag blir det oxfile. 2 skivor för 20 kronor. Det är billigt det!
Nästa anhalt blir Phi Phi Island. Vi åker i morgon.
Därefter Kho Lanta.

Visumproblemet är löst. Det är så enkelt att man betalar 500 bth per extra dag man stannar och för vår del är det bara en dag. Och det görs på flygplatsen. Smidigt!
Idag ska vi inte göra så mycket, gå till en marknad som ligger här i närheten. Laga mat och titta på film!
Sen i morgon tar vi båten till Phi Phi. Det ska bli väldigt spännande!
Shoppingen och maten är om ännu billigare än i Malaysia så våra väskor lär bli tunga!!
Igår köpte jag 4 tröjor för 180kr. OCh det är nog inte det billigaste man kan komma över!

Vi har inte tagit så mycket bilder här, men det ska bli bättring!

Jag saknar dig också Bobbo!! Jag kommer snart!