PARADISON!!!

Nu har va varit i hemmelriiket i 4 dagar och vi alskar det!
 
Vi kom hit efter en ganska sa jobbig natt pa en buss. Air Condition my ass! Det var bara lite flaktar, jag tordde jag skulle do. Och vad det galler kryp radde det ingen franvaro.
Val framme vantade en battur pa 20 min ut till de 2 oarna. Vi valde att hoppa av pa en strand vid namn Long Beach. Ingen vidare tur med boende dar, och tur var val det for den strand vi kom till var bade finare och hade battre boende. Vi bor pa ett stalle som heter Coral View i en bungalow pa en djungelsluttning, kanppt 100 meter fran vattnet. I morgon byter vi till en strandbungalow for att leva i lite extra lyx en natt. Efter det stannar vi i 2 natter till pa andra sidan on enbart 200 meter fran vart nyvarande boende. Dar kommer vi bo i en stuga precis vid havet, till halva priset mot nu.

On ar liten och de flesta rum saknar varmvatten. Strommen gar lite da och da och myggen svarmar som flugor runt kon.
Men det ar ocksa det enda negativa. Annars onskar vi att vi kunde tagit med varenda en utav er sa ni fatt sett hur underbart har ar.
Maten ar billig och servicen ar pa topp. Tonfiskmackorna har gatt hem hos Jocke och han vill knappt ata nagot annat.

Var strand ar en riktig snorkelstrand och vi har sett fiskar i alla mojliga farger och former. Rockor, nemos, papegojfiskar, Jocke en jatteskoldpadda som han klappade. OCH EN HAJ!!! Jag holl pa att bajsa ner mig och har inte rikigt tatt mod till mig an att ge mig ut ordentligt.
Jocke dok igar, vid ett stort vrak och i morgon ska han grottdyka. 400kr totalt. Det ar valdigt, valdigt billigt!

Pa fredag aker vi med bat till fastlandet och darifran med nattbuss till Langkawi.

Nu ska ni fa njuta!

















Vi lagger upp fler bilde rom ett par dagar! Hoppas detta racker for nu!

Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

TACK för att ni hörde av er. Se mycket trevligt ut. Förstår att ni trivs. Nu behöver ni inte svara på mina SMS!!

2009-05-11 @ 13:30:13
Postat av: Maria Sjöbergh

Guu va härligt det ser ut!!!!! Helt underbart! Bara njut med er! Sicken skillnad mot storstäderna. Var ligger Langkawi?

Kram på er!!

Maria

2009-05-11 @ 15:24:11
Postat av: Anonym

Gud var det ser underbart ut!:-)

2009-05-11 @ 16:13:38
Postat av: karolina

Hej Robinsonö! Det ser exakt ut som på tv! Vad sa du när du såg hajen? "Haj" Haha:D! Nu var det riktigt länge sen, så det var skit kul att se att ni lever;)! Hoppas ni får det lika bra på/i Langkawi!! Och nu över till kattnyheterna: En vit långhårig katt vid namn Stina hörs mjaoa i en lägenhet på Östergatan i Ängelholm. Vittnen säger också att hon lägger sig framför fötterna på dom när dom kommer! Det sägs att hon kan behöva en hormonspruta! Det var allt för nyheterna idag, ha en fortsatt trevlig resa! Haha Stina avslutar med ett jättehögt MJAAAOU! Pussssss!

2009-05-11 @ 17:41:23
Postat av: Jeanette

Heej på er! AA va fint ni har de en riktigt dröm ö ! Vad härligt de låter att snorkla bland fiskar :) (även om jag aldrig hade vågat) då slår ni allas rekord i antal myggbätt;) sola och njut nu riktigt mycket! ha de så bra ! Pusss

2009-05-11 @ 19:56:00
Postat av: erica

FY FAN VAD UNDERBART NI SER UT ATT HA DET!! Gottegrisar!!:D

2009-05-12 @ 01:11:26
Postat av: Ricard

Underbart!!!! Ser otroligt härligt ut! Jag vill oxå dyka lite...!! Ha det så bra!

2009-05-12 @ 18:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0