Ao Nang, Ko Lanta och sen....Phi Phi igen!!!

I lördags lämnade vi älskade Phi Phi för att testa Ao Nang. Smidigt att ta sig dig, dessa thailändarna är verkligen servicemindade.
Vi bodde på ett fint och bra hotel i 2 nätter. Med de skönsaste sängar vi haft på hela resan. Tyvärr låg det lite över vår budget så vi såg oss om efter något nytt. Hittade ett hotel där vi fick tillgång till en pool på en Restort! Jippi tänkte vi!!! Vad händer? KAss väder hela tiden. Egentligen ska vi inte klaga så vi haft sån tur med vädret hela resan. Men lite tråkigt var det. Så vi bokade in oss på ett hostel där vi fick ett 4 mansrum. Inte illa! Men resan handlar inte bara om boendet så bara efter en natt där var det dags att åka viader till Koh Lanta. Hade uppmålat en bild om att det skulle vara lugnt, lyxigt, fina restauranger (läst att shoppingen ska vara bland den billigaste i thailand) Kommer dit. Bokar oss på ett hotel, som visade sig ligga in the middle of nowhere! Jaja, tur det bara var en natt. Vi bestämde oss för att lyxa till det och ta ett riktigt fint hotel med pool och frukost. Strunt samma att där inte var så mycket affärer.
När vi kommer dit får vi ett jättefint rum, full minibar (billig) fin pool.
Innan vi gick ner till poolen gick jag på toaletten, gjorde vad jag skulle, när jag ska kasta pappret sitter det en SKITSTOR spindel inne i toaletten. Den jävlen har bara varit ett par cm ifrån min rumpa. JAg blev så rädd att jag rusade ut, skrikande, så Jocke börjar skrika. Denna spindel är det strörsta jag sett, stora tjocka ben och snabb som fan, enligt Jocke. Jag har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv. Det är det värsta jag varit med om! JAg fick en sån chock att det tog Jocke långt tid att trösta mig.
Efter den incidenten gick vi ner till poolen. Badade och var glada över att vädret blivit bättre. Jag var fortfarande lite skärrad så jag vågade inte sätta ner fötterna på poolbotten.
Vi tyckte det var lite konstigt att vi inte såg några andra gäster. Kom senare fram till att vi var nog fan var dem enda gästerna på hela hotellet. Det var lite konstigt att dem frågade oss så många gånger om vi skulle ha kvällsmat eller frukost, för hade vi inte velat de så klunde dem får gå och lägga sig tidigt och gå upp sent.
Vi hade alltså hamnat på världens mest döda ö. Kan gissa att det är mycket mer håll-i-gång under högsäsong, men vi var riktigt besvikna.
Så nu sitter vi här på Phi Phi Island. Gick upp klockan halv 7 i morse för att ta minibuss följt av färja ut till denna underbara ö!
Eftersom vi inte åker till Ko samui förrän på tisdag så tyckte vi detta vad det bästa att göra. Dessutom trivs vi fantastiskt bra här! Här finns allt!
Tyvärr är vi ganska trötta såhär på självaste midsommarafton, men det gör inget eftersom det närmsta vi kan komma svensk midsommar är potatismos, och det finns inte ens med på det svenska midsommarbordet. Dessutom finns här knappt några svenskar. Men det gör inget, vi gläds åt er därhemma. Ät lite jordubbar för oss med. Och nypotatis, och sill och nubbe, gräddfil, grillat, och drick mycket vatten!


Lägger upp bilder i morgon, vi är dödströtta! Vi saknar alla därhemma! Ska ska bli så kul att träffa er!! Puss puss!!!

Kommentarer
Postat av: marianne

Hej !

Vi hade en otroligt trevlig midsommarafton.Skapligt väder och hög stämning på oss allihop.Vi fattades er och maridafri och Fredde. Hoppas att det inte dykt upp fler spindlar.Tur att ni åkte tillbaka.

Puss o kram

Mamma Majan o Pappa Lars

2009-06-20 @ 15:06:03
Postat av: Maria

Fy vad hemskt det låter med spindeln! Är inte avis på den! Nu börjar det snart dra ihop sig för hemfärd. Ska bli gott o få hem er! Det känns som om regnandet gett med sig och släpper fram lite sol och förhoppningsvis oxå lite värme, äntligen. Barnen längtar efter att få bada. Kram på er o vi håller tummarna för Ko samui!

Maria

2009-06-21 @ 21:10:00
Postat av: Ricard

Skönt ni hittat tillbaka till favis ön! Men Rosanna va fan en liten spindel.... Värre är det med getingar stora som helikoptrar. Skönt att få hem er snart!

2009-06-22 @ 20:49:02
Postat av: Bobbo

Tack för vykortet!:) Ikväll ska jag och Victor tura med Aurora och äta BBQ-buffé! Ska bli gott och mysigt. Saknar er! Puss

2009-06-23 @ 08:18:47
Postat av: Elisabet

Phi Phi verkar lockande. Dit får vi nog åka. Hoppas ni blir nöjda med Koh Samui.

Om en vecka är ni hemma!! Vi hämtar på Kastrup tidigt på morgonen som vi bestämde innan ni åkte.

Fredag 3 juli kommer ni väl till oss, som vi pratat om innan? Grillat eller sill och potatis?

Njut nu av sista veckan, snart är ni tillbaka i vardagen igen.

Kram

Mamma o pappa

2009-06-23 @ 19:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0