NEW YORK

Hej därhemma!

Då har jag tillbringat min första natt på Ericas rum i New Jersey!

Flygturen gick smidigt, bortsett från min granne, som olyckligtvis var en väldigt stor man som inte luktade vidare gott:( Lyckades sova 1 timme, vaknade av att kudden klibbat fast i pannan på mig. Det var så jäkla varmt på flyget! Kan bero på att en 150 kilos man avger massa värme.

Vid halv 17, NYT, hämate Erica mig på flygplatsen och det var så roligt att träffa henne!
Hennes familj är jättetrevlig och det räckte med att säga hej till dem så släppte all nervösitet som jag samlat på mig om alla möjliga saker.
Man fick en hemmakänlsa direkt!

Jag hann knappt installera mig innan Erica drog med mig ut i Manhattans nattliv! Trots att jag totalt varit uppe i 27 timmar, har jag nu vaknat och är inte ett dugg trött! Kanske kommer det ikväll.
Jag fick verkligen mitt bevis på varför Erica älskar New Yorks uteliv! Det var sjukt kul att dels träffa alla hennes underbara vänner och sen få dricka gratis dricka vid ett vipbord på en jävligt cool klubb med cirkusartister och balonger i taket!

Dock var det första vi stötte på när jag satt min fot i New York för fösta gången, en kvinna som var duktigt berusad, som kissat på sig. Hon stod på toaletten på Penn Station utan byxor och grät som ett barn. Vi kunde naturligtvis inte lämna den stackars kvinnan ensam utan hjälpe henne på med sin kjol och såg till att hon redde sig. Det var så synd om henne, och jag hoppas att hon inte mår alltför dåligt idag:)

Nu ska Erica ta med mig och titta på alla feta hus här. Sen sa vi till ett mall och shoppa! Ikväll blir det lugnt för imorgon ska Erica köra sina värdföräldrar till flygplatsen (kl. 6). Det ska bli skönt, för jag misstänker att jag kommer vara trött ikväll!


Hoppas ni har det bra hemma och Jocke i tyskland, mamma, pappa, robban och putte i Portugal!

PUSSS!!!



Kommentarer
Postat av: ankapillan

Hej Nosse! Det var ju ett händelserikt dygn! Hoppas du får en helt underbar vistelse! Här är allt bra, Fredde var på fest igår på roddklubben och Erica var på filmkväll och jag hade det skönt hemma i soffan, jag somnade! Hälsa Erika så gott! Kramar och pussar från oss:o)

2010-04-11 @ 12:37:27
Postat av: Erica Sjöbergh

Tänk att jag kände på mig att fu skulle hamna brevid en tjock svettig gubbe :O Jag tänkte: Bara hon inte kommer brevid en tjock svettig gubbe. Ajja men va kul att ni får träffas igen och att allt har gått bra! Hälsa Erica! Kramar!

2010-04-11 @ 12:41:07
Postat av: Maria Sjöbergh

Va skönt att du inte svimma i ångorna på planet, haha!

Vilken härlig start du verkar fått! Ha nu riktigt roligt o hälsa Erika! Massor med kramisar :)

2010-04-12 @ 15:51:50
Postat av: Karolina

Mmmmm hårbotten är aldrig fel :)! Fan vad fräckt med mall, känner du dig inte som om du är med i Sjunde Himlen? Puss!(slänger in lite saknad också)

2010-04-12 @ 16:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0