DAG 4 OM DAG 3!

Igar var tanken att vi skulle akt till ocean park. Men vadret var allt for varmt och vi bestamde oss for att det hade varit svart att njuta av alla upplevelser i den kvava varmen.
Det ar lite lustigt med Hong Kong, for antingen ar det riktigt varmt, eller nastintill kallt. Det ar ocksa antingen jatteskitigt och smutsigt eller kliniskt rent, hart draget.
Istallet for Ocean Park, sov vi till 12 HKT (vi ar fortfarande valdigt jetlagade). Trots denna langa somn var vi fortfarande trotta, men vi ar faktiskt i Hong Kong sa vi bestamde oss for att ta metron over till Hong Kong Island, aven dar finns en park mitt i smeten. Sagt och gjort, vi gick rundor i en park som lag i uppforsbacke. Vilket vara ben paminner oss om idag. Otroligt fint och haftigt att mitt bland alla skyskrapor ligger en park helt oberord av vad som finns utanfor.
 
Vi har ocksa letat efter hostelet Jocke och Victor bodde pa har for 2,5 ar sedan. Tyvarr utan vidare tur. Men jakten fortsatter.
Daremot hittade vi en bar som dem varit pa. 16:e vaningen pa ett fint hotel, under himmelen.

Vi kan val saga att en vecka i Hong kong ar ett par dagar for mycket. I alla fall nar man anser sig ha sett allt efter 3 dagar. Visst finns det attraktioner utanfor stan, men vi kanner att vi varken orkar eller har pengar till det. Eller vi vill inte lagga pengar pa det, for har man sett en har man sett alla kanns det som. Vi nojer oss med Ocean park som vi ska till i morgon.


               Vi vill mest bara visa kontrasterna. Att denna fantastiska natur ligger mitt inne i en smoggfylld stad.



  Detta ar en av alla delikatesser du kan testa pa pa marknaderna. Detta gissar vi ar skoldpadda utan dess skal.


  Har avnjot vi vars 2 goda drinkar. Dock inte i denna sangen. Men har har Jocke och Victor daremot legat. Den kvallen borjade med att nagon tog ett dopp i dekorationsvattnet.

  Har dricker jag en Snow Ball och Jocke en Green Lake.

Jag blev jatteglad nar Karolina ringde igar. Jocke fick trosta mig lite efter vart samtal. Jag har ju aldrig varit borta hemmifran langre an en vecka forrut. Sa lite tufft maste jag erkanna att det ar.


Detta inlagget skrevs i morse (10.00 HKT)

Kommentarer
Postat av: karolina

Nemen raring då! Jag blev likadan kan jag säga! Jättekul att få höra din röst, men ledsen när den försvann :(! NEJ vad deppigt det blev nu då! Vi ses ju snart ;)! Keep On Rocking haha! Ha det bäst! Ha kul på oceanpark imorgon! Stina sa just: "MJAAAAAO" Hon saknar er också! SEEEE YA! PUSSS <3!

2009-04-29 @ 17:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0